Манастирът "Свети Никола" се намира на малък остров в езерото Вистонида, близо до рибарското селище Порто Лагос, Гърция. Той привлича голям брой посетители и поклонници всяка година поради екзотичната гледка и пейзаж към Тракийско море, на която хората могат да се насладят.
Мястото е лесно достъпно с кола, тъй като самият паркинг се намира до главния път. Той е безплатен, с много място за паркиране. Дрескод за посетители няма, но въпреки това още на входа е възможно да ви дадат шалове или поли, с които да се покриете. Такъв е кодексът за посещението на много религиозни обекти в Гърция. До самия манастир има магазин за подаръци, където можете да намерите всякакви сувенири, картички, традиционни сладкиши, икони, религиозни книги и др.
Другото интересно за манастира е, че се намира в националният парк на делтата на Нестос и езерата Вистонида-Исмарида. Той е най-големият национален парк на Гърция с отлично запазена екосистема с над 300 вида пернати, които са под закрила на Закона за околната среда. Разхождайки се по дървените мостове до манастирите, освен разнообразни видове пернати, може да видите различни видове риби и големи раци.
Кава̀ла (на гръцки: Καβάλα) е град в Северна Гърция, най-важното пристанище в Източна Македония и Тракия и център на дем Кавала. Градът е и център на Филипийската, Неаполска и Тасоска епархия на Гръцката православна църква.Околностите на Кавала са населени още от праисторическо време, като доказателство за това са откритите в източните покрайнини на града останки от древни заселници. Неаполис, който е бил колония на Тасос, възниква на полуострова на мястото на днешния стар град Панагия. Това място има огромно стратегическо и търговско значение, защото стои на пътя свързващ Македония и Тракия.
Българският боксьор записа 17-ата си победа (14-та с нокаут) и напълно заслужено ръката му беше вдигната в зала “Хангар” в Коста Меса. Противникът се опитваше с някои хитри прийоми да избегне поражението, но бе намерен с тежко дясно кроше и пратен в нокдаун в края на третата част.
Въпреки че гонгът го спаси, той и неговият екип решиха да си прекратят мъките и развяха бялата кърпа, а Пулев беше обявен за победител. В лагера на Тервел, както винаги, беше и по-големият му брат Кубрат.
Първи рунд
Цели четири пъти съперникът на Пулев се навеждаше при скъсена дистанция и затрудняваше българина в пласирането на удари, макар и по нечист начин. Тервел все пак пласира един добър ляв прав в главата на противника и изглеждаше, че е направил повече, за да вземе рунда.
Втори рунд
Американецът поддържаше добре далечна дистанция, но Тервел го намери с ляв-десен прав в самия край на втория рунд и определено го разлюля. Последният гонг попречи на българина да завърши атаката си и да завърши двубоя, но все пак записа отчетливо попадение, което му даваше предимство в срещата. Вече дори реферът на ринга направи няколко забележки на Ходжгрийн за постоянното му навеждане и приклякване.
Трети рунд
Пулев вкара в употреба ъперкътите в тялото и отново намери съперника си с дясно кроше, които го пратиха в нокдаун. При предишния такъв случай реферът бе отсъдил избутване, но сега нямаше как да не започне отброяване. Американецът се справи с изправянето, но от ъгъла му решиха да хвърлят кърпата в края на рунда. Ходжгрийн и без това не можеше да диша от изтощение, а и вече бе изял доста бой, което мотивира решението му да си спре мъките.
Църквата „Св. Атанасий” в гр. Българово е храм, който има своята дълга и интересна история. Основан е преди 150 години, още по време на турското владичество, когато селището е било с гръцко население и се е наричало Уруменикьой. По-късно селището започва да се населява с българи, които построяват през 1904/5 година свой храм, посветен на „Св. цар Борис”, разрушен през 1946 г.
Според църковния календар на 2 май се честват и св. Атанасий, и св. цар Борис. Ето защо и двата храма в Българово са отбелязвали своя храмов празник на една и съща дата, така и българи, и гърци са празнували заедно.
Като строяли своите храмове, гърците давали много от себе си за тяхното благолепие. Храм „Св. Атанасий” е украсен с великолепни дърворезби и икони от тревненски майстори. В Църковно-историческия музей в София и в криптата на храм „Св. Ал. Невски” се съхраняват едни от най-добрите образци на българската икона, които са взети от с. Българово. В архива се пази писмо до тогавашния Сливенски митрополит, от което става ясно, че от храма са иззети 36 икони.
Малко преди Освобождението, когато черкезите се изнасят от вътрешността на страната, започват да палят и да разрушават селищата, през които минават. Преминават и през Българово. Уплашени от издевателствата над християнското население, около 400 жители на Уруменикьой, българи и гърци, се укриват в църквата „Св. Атанасий”. Две денонощия прекарват в храма, а на третия ден гърците плащат голям откуп, за да бъдат освободени всички. Когато отварят вратите и християните излизат, разярените черкези започват масово клане и избиват всички. Между труповете оцелява само едно момче, което по-късно разказва за разигралата се трагедия. Мъже, жени, деца, млади и стари намират смъртта си в двора на храма. Преданието за тази трагедия се предава от уста на уста сред жителите на гр. Българово.
За това клане се говори като за „второто баташко клане в България”.
На 4 февруари генерал Лермонтов освобождава Българово, а на 6 февруари - Бургас. Свещеник от църквата в гр. Несебър описва в църковната хроника, която се съхранява в музея в Несебър, че един месец след зверското клане, генералът и войските му намират в двора на храма в Българово около 280 трупа, все още непогребани. Руснаците ги затрупват на място с пръст.
През 1906 г. гръцкото население на Уруменикьой се изселва в Гърция. Тогава богослуженията на българите-християни се пренасят в по-големия храм „Св. Атанасий”.
В архива на храма протойерей Захарий Дечев намира писмо от българския свещеник, поел храма, до тогавашния Сливенски митрополит Гервасий. От писмото става ясно, че при изселването си гърците отнасят със себе си богатата златна и сребърна утвар. Храмът е опразнен, оставени са само иконите, които не са могли да вземат със себе си.
Известно е, че през 30-те години към този храм е основано християнско братство, където проф. Дюлгеров е идвал и изнасял лекции.
По време на тоталитаризма вярата у жителите на Българово съвсем оскъдява. След разрушаването на храм „Св. цар Борис” през 1946 г. на това място е построено читалище с камъните от разрушената църква. Храмът „Св. Атанасий” запустява и е осквернен. Местни жители режат дърворезби от иконостаса, за да си правят рамки за огледала. Иманяри разкопават пода на храма. Еднометрова дупка зейва след набезите им под светия Престол в олтара.
През 1948 г. свещеникът в Българово е изгонен. В писмо до Митрополията той се оплаква от издевателства на населението над него и семейството му.
Оттогава в Българово не е имало постоянен свещеник.
През 1997 г. Негово Високопреосвещенство Сливенският митрополит Йоаникий поверява храм „Св. Атанасий” в Българово като допълнителна енория на протойерей Захарий Дечев от катедралния храм”Св. Кирил и Методий” в гр. Бургас. Тогава при строителни работи около храма работниците изкопават много човешки кости. Намират череп със забит огромен пирон, кости от отсечени крайници. Целият двор се оказва застлан с кости на избити жени, мъже, деца и възрастни хора. Населението на Българово се стича, за да носи цветя и да събира костите на своите предци. По-късно е построена костница в двора на храма, в която се покоят костите на мъченически загиналите християни.